Ad-Dinul Husnul-Khuluq


Hello World! Im Siti Nur Fadhilah and Im studying at Akademi Pengajian Islam Universiti Malaya , Nilam Puri , Kelantan. Be nice here okay!


► My Biography
► Heartbeats
► Exchange Links
► Cute Diary
+Follow
Dashboard




They're my HEARTBEATS ;)




Anak Buah ( Ada & Syawal )



Naim , Syakirah , Fadhilah , Syafiqah , Izza :D



Akhawat Majmuah Empat ^_^



Kehidupan di U :)

Template & Skin by : Husnaa.
Big help from : Farah | WHI | C4U | Una

Halwa telinga ^_^



Gratisan Musik


Older Post
Kuat Kan Hatimu Sahabat.
Tuesday 19 March 2013 | 00:36 | 0 Sweet Cupcake
Assalamualaikum. =)





Tiba-tiba tangan ini laju sahaja ingin menaip di laptop comel ku ini. hehe. Dan ini juga kerana terkenangkan sahabat ku ASMA SYAFIQAH. Seringkali ujian menyapa mu. Tapi saya tahu awak kuat lebih kuat drpd apa yg dijangkakan kalau awak betul-betul kuatkan pergantungan awak pd ALLAH.

Dalam perjalanan pulang utk cuti sem selama 2 bulan lebih. Wah! lama tue 2 bulan. hehe. Bestnye duduk dekat rumah. Ok balik kpd cerita asal. Ketika menaiki kereta api saya dikejutkan dgn 1 message.

" Fadhilah, kakak asma dijangka kena barah tulang. Mohon sahabat lain doakan. Nie ujian buat kami sekeluarga."

Dpt sahaja msg nie perasaan saya terus sahaja sebak and speechless. Rasa sayu + nk nangis tapi kena cover la siket sebab org ramai dlm keteapi tue. Pastue ada pula kwn saya si keding Atiraf nie. Ada Alia lagi. Malu kott tiba2 nk nanagis pula. hee~ Tapi time tue memang rasa sedih sgt sbb ujian penyakit yg ALLAH bagi kepada setiap manusia ada banyak jenis. Ada penyakit yg kronik dan tidak kronik. Semua nie juga bergantung pd kita utk terima ujian itu dgn tabah. Penyakit yg Allah beri tue bkn kpd org tua sahaja bahkan org muda tidak terkecuali seperti saya.

Time tue pula teringat tentang kisah penyakit nabi Ayub. Nabi ayub seorang yg tabah dan sabar kerana masih mengekalkan keimanan nya pd Allah walaupun telah diuji dgn pelbagai ujian hidup. Termasuklah kehilangan hartanya, kematian anaknya dan akhir sekali dideritai penyakit kulit yang luar biasa.

Kdg2 penyakit yg Allah datangkn tidak mampu utk kita hadapinya. Tapi percayalah setiap penyakit itu ada penawar nya. Insyaallah kakak asma akn pulih seperti sediakala. Mungkin juga penyakit yg Allah hadirkn kpd kakak asma tue utk menghapuskan dosa-dosanya pd masa lalu. Kita sebagai hambaNYA yg hina lagi dina wajib bersangka baik pd NYA. Kuat ye sahabatku. Allah kan ada. Allah tidak akan menguji seseorang itu melebihi kemampuannya.

" Adakah manusia beranggapan Kami akn membiarkan mereka berkata, 'kami sudah beriman, sedangkan mereka itu belum diuji? " (Al-ankabut : 2 )

Asma kena igt manusia bukan sentiasa nya berada diatas. Apabila tiba masanya, manusia akn diuji drpd pelbagai arah yg tidak dijangka. Kadangkala, ujian datang dlm keadaan kita tidak bersedia. Pada masa ini juga manusia terkapai-kapai mencari kekuatan diri. Tapi dari situ lah kena cari sumbernya. Siapakah yg akn menyisipkan kekuatan ini? Tidak lain tidak bukan ALLAH.

Sahabat-sahabat yg lain akn mendoakan kakak asma sihat seperti sediakala. Ini yg mampu kami lakukan selain dr memberi semangat kpd asma. =) Semoga dirimu sentiasa tabah dan kuat.


 
    Kami sentiasa menyokongmu dr belakang. :)